Dzielnica Matarnia podlega pod IV referat Straży Miejskiej w Osowie – jak strażnicy radzą sobie z naszymi sprawami?
Przedstawiamy Państwu raport z działalności referatu w naszej dzielnicy w drugim półroczu ubiegłęgo roku (od 1 sierpnia do 31 girudnia 2017 roku).
We wspomnianym okresie, na terenie Matarni, strażnicy podjęli łącznie 2640 interwencji, w wyniku których wystawiono 1200 mandatów oraz zastosowano 1329 pouczenń. Ponadto przeprowadzono 87 działań prewencyjnych, skontrolowano 14 miejsc przebywania osób bezdomnych, odholowano 3 pojazdy, a także przewieziono 8 osób do pogotowia socjalnego.
Problemy, na których skupili się strażnicy to:
- wykroczenia drogowe w rejonie ulic Słabego, Szybowcowej i Spadochroniarzy;
- spalanie odpadów w domowych piecach (w szczególności Złota Karczma, Klukowo, Firoga, ogródki działkowe);
- zanieczyszczenie dróg przez pojazdy ciężkarowe – ul. Synów Pułku, Spadochroniarzy, Telewizyjna, Radiowa, Internetowa;
- brak nadzoru nad zwierzętami oraz niesprzątanie po swoich pupilach;
- zaśmiecanie miejsc publicznych oraz podrzuty nieczystości na tereny miejskie.
W celu zapogieżenia występowania powyższych problemów, strażnicy miejscy podjęli następujące działania:
- wzmożone kontrole miejsc w których dochodziło do łamania przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym;
- systematyczne i bezzwłoczne przeprowadzanie kontroli na posesjach (pod kątem spalania odpadów);
- systematyczne przeprowadzanie kontroli zanieczyszczonych dróg publicznych, prowadzenie długoterminowych kart kontroli, nakładanie sankcji karnych;
- działania patrolowe miejsc zagrożonych pod kątem braku nadzoru nad zwierzętami.
Na podstawie zgłoszeń od rady dzielnicy i z dyżurów strażnicy zajęli się również następującymi sprawami:
- ul. Synów Pułku – zanieczyszczona i zniszczona droga, po interwencji kierownik prac został ukarany mandatem karnym, a wywózki ziemi zaprzestano;
- ul. Telewizyjna – zanieczyszczona i zniszczona droga, po interwencji u kierownika robót rozpoczęto regularne sprzątanie drogi, dodatkowo pobocza usypano kruszywem;
- ul. Słabego 12 – parkowanie na chodnikach – prowadzenie długoterminowych kart kontroli, udział w spotkaniach na temat zmiany organizacji ruchu;
- ul. Złota Karczma (za Lidlem) – zanieczyszczone tereny leśne – w wyniku podjętej interwencji w nadleśnictwie teren został uporządkowany;
- ul. Harfowa – odholowano nieużytkowany pojazd marki BMW;
- ul. Kadetów i Elewów – odholowano nieużytkowane pojazdy marki Toyota i fiat.
Pełna treść raportu dostępna jest tutaj. A mieszkańców zachęcamy do zgłaszania niepokojących spraw bezpośrednio do Straży Miejskiej pod numerem telefonu 986.
Napisz komentarz