Co Strażnicy Miejscy zrobili w 2017 roku?

Dzielnica Matarnia podlega pod IV referat Straży Miejskiej w Osowie – jak strażnicy radzą sobie z naszymi sprawami?

Przedstawiamy Państwu raport z działalności referatu w naszej dzielnicy w drugim półroczu ubiegłęgo roku (od 1 sierpnia do 31 girudnia 2017 roku).

We wspomnianym okresie, na terenie Matarni, strażnicy podjęli łącznie 2640 interwencji, w wyniku których wystawiono 1200 mandatów oraz zastosowano 1329 pouczenń. Ponadto przeprowadzono 87 działań prewencyjnych, skontrolowano 14 miejsc przebywania osób bezdomnych, odholowano 3 pojazdy, a także przewieziono 8 osób do pogotowia socjalnego.

Problemy, na których skupili się strażnicy to:

  • wykroczenia drogowe w rejonie ulic Słabego, Szybowcowej i Spadochroniarzy;
  • spalanie odpadów w domowych piecach (w szczególności Złota Karczma, Klukowo, Firoga, ogródki działkowe);
  • zanieczyszczenie dróg przez pojazdy ciężkarowe – ul. Synów Pułku, Spadochroniarzy, Telewizyjna, Radiowa, Internetowa;
  • brak nadzoru nad zwierzętami oraz niesprzątanie po swoich pupilach;
  • zaśmiecanie miejsc publicznych oraz podrzuty nieczystości na tereny miejskie.

W celu zapogieżenia występowania powyższych problemów, strażnicy miejscy podjęli następujące działania:

  • wzmożone kontrole miejsc w których dochodziło do łamania przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym;
  • systematyczne i bezzwłoczne przeprowadzanie kontroli na posesjach (pod kątem spalania odpadów);
  • systematyczne przeprowadzanie kontroli zanieczyszczonych dróg publicznych, prowadzenie długoterminowych kart kontroli, nakładanie sankcji karnych;
  • działania patrolowe miejsc zagrożonych pod kątem braku nadzoru nad zwierzętami.

Na podstawie zgłoszeń od rady dzielnicy i z dyżurów strażnicy zajęli się również następującymi sprawami:

  • ul. Synów Pułku – zanieczyszczona i zniszczona droga, po interwencji kierownik prac został ukarany mandatem karnym, a wywózki ziemi zaprzestano;
  • ul. Telewizyjna – zanieczyszczona i zniszczona droga, po interwencji u kierownika robót rozpoczęto regularne sprzątanie drogi, dodatkowo pobocza usypano kruszywem;
  • ul. Słabego 12 – parkowanie na chodnikach – prowadzenie długoterminowych kart kontroli, udział w spotkaniach na temat zmiany organizacji ruchu;
  • ul. Złota Karczma (za Lidlem) – zanieczyszczone tereny leśne – w wyniku podjętej interwencji w nadleśnictwie teren został uporządkowany;
  • ul. Harfowa – odholowano nieużytkowany pojazd marki BMW;
  • ul. Kadetów i Elewów – odholowano nieużytkowane pojazdy marki Toyota i fiat.

Pełna treść raportu dostępna jest tutaj. A mieszkańców zachęcamy do zgłaszania niepokojących spraw bezpośrednio do Straży Miejskiej pod numerem telefonu 986.

Napisz komentarz

piętnaście − 8 =